Wypełnij krótki formularz a doradca skontaktuje się z Tobą
Leasing operacyjny jest jedną z korzystniejszych cenowo form finansowania – jeśli weźmiemy pod uwagę sumę rat. Natomiast dla pewnej grupy firm – np. posiadających nadpłacony podatek Vat – korzystniejsza będzie pożyczka lub leasing finansowy. Przy tych formach finansowania będzie można odpisać Vat w momencie zakupu przedmiotu, natomiast w leasingu operacyjnym Vat jest rozłożony na cały okres finansowania.
Jest to uzależnione od rodzaju przedmiotu leasingu, ceny, wpłaty własnej, okresu prowadzenia działalności i innych czynników. W przypadku samochodów decyzja może być wydana w kilka godzin, w przypadku drogich i bardziej skomplikowanych maszyn czy urządzeń może to potrwać kilka dni. Ważne jest, aby osoba która procesuje wniosek miała doświadczenie i wiedzę, wówczas dużo łatwiej i szybciej można przejść przez tę procedurę. Skorzystaj z doświadczenia naszych doradców – zaoszczędzisz czas i zminimalizujesz biurokrację.
Jest taka możliwość, aby uzyskać leasing bez wpłaty własnej, lub z minimalną wpłatą ( np. 1 %). Zatwierdzenie finansowania z minimalną wpłatą jest uzależnione od wielu czynników – wieku przedmiotu, rodzaju przedmiotu, jak długo funkcjonuje firma, terminowości spłat innych zobowiązań. Najlepiej skontaktuj się z nami – sprawdzimy możliwości.
W większości przypadków wybierany jest leasing operacyjny. Są jednak sytuacje, kiedy zdecydowanie lepiej będzie wybrać pożyczkę leasingową. Poniżej pokrótce przedstawiamy argumenty.
• jesteś płatnikiem podatku VAT, a płatność tego podatku wolisz rozłożyć na raty na cały okres trwania umowy leasingu (podatek wliczany jest do opłaty wstępnej oraz do każdej miesięcznej raty)
• zależy Ci na szybkim „spłaceniu” pojazdu firmowego – środek trwały można zaliczysz w koszty praktycznie w razy szybciej niż przy zakupie za gotówkę
• chcesz osiągnąć większe korzyści podatkowe,
• nie chcesz obniżać swojej zdolności kredytowej.
• nie jesteś płatnikiem podatku VAT,
• masz aktualnie nadpłacony podatek Vat i zależy Ci na zaksięgowaniu całego podatku Vat z faktury za pojazd jednorazowo od razu przy zakupie
• sprzedawca nie wystawia faktury vat ani vat marża na auto
• chcesz maksymalnie obniżyć ratę – wydłużyć okres finansowania.
• chcesz mieć możliwość sprzedaży samochodu przed upływem minimalnego okresu umowy leasingu ( 2 lata )
Najważniejszymi czynnikami są: okres leasingu, wysokość wpłaty początkowej oraz wykupu, koszty produktów dodatkowych – np. ubezpieczeń, koszty dodatkowe w trakcie obsługi umowy ( wynikające z tabeli opłat i prowizji).
Zdarza się, że klienci porównują kalkulację z jednej firmy na okres 5 lat przy wpłacie 10% z kalkulacją innej firmy leasingowej na 3 lata przy wpłacie 30%. Nie ma to sensu, ponieważ oczywiste jest, że suma spłat na 3 lata z wyższą wpłatą będzie niższa niż ta druga. Nie oznacza to, ze ta druga firma leasingowa jest droższa. Tylko dla niewielkiej grupy klientów najważniejsza jest najniższa, możliwa suma spłat – wówczas biorą leasing na okres 2 lat z wpłatą 45%. Dla większości klientów ważniejsza jest wysokość wpłaty początkowej, na którą leasingobiorca może sobie pozwolić, wysokość miesięcznej raty którą maksymalnie może płacić. Na kalkulacje trzeba spojrzeć szerzej – na pewno nasi doradcy pomogą Ci dopasować opcję która będzie najbardziej korzystna w Twojej sytuacji.
1. Samochody osobowe o DMC do 3,5t. – możemy użytkować w firmie na 2 sposoby:
2. Auta ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t, naczepy, transport ciężki:
Co do zasady są użytkowane wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej, zatem przysługuje pełne odliczenie podatku Vat naliczonego od zakupu, eksploatacji umów najmu, leasingu itp.
Jest możliwość uzyskania takiego leasingu. Wysokość opłaty wstępnej jest wówczas określona w decyzji leasingowej – i jest uzależniona od przedmiotu leasingu, jego ceny, roku produkcji, a także od leasingobiorcy.
Jest to ważny czynnik, ale nie sugerujmy się tylko i wyłącznie sumą spłat, bo często w ofertach leasingu nie są uwzględnione dodatkowe koszty obsługi umowy, lub koszty ubezpieczeń – które mogą później okazać się dużo droższe niż w konkurencyjnej ofercie i sumarycznie spłacimy znacznie więcej niż wskazywała by na to procentowa suma spłat na ofercie.
Każdy przedmiot leasingu musi być ubezpieczony. W razie szkody zabezpieczona jest firma leasingowa która jest jego właścicielem, oraz Ty jako klient – aby nie narażać Twojej firmy na niespodziewane wydatki związane z naprawą przedmiotu lub całkowitą spłatą umowy leasingu.
Zazwyczaj firmy leasingowe proponują własne ubezpieczenia – ale dopuszczają możliwość ubezpieczenia przedmiotu w większości wiarygodnych Towarzystw Ubezpieczeniowych za zgodą oraz dodatkową opłatą ( te wahają się od 100 do 350 zł) . Warto porównać cenę ubezpieczenia proponowana przez leasing z innymi ofertami ubezpieczeń na rynku – różnice sięgają często nawet kilkudziesięciu procent. Trzeba również pamiętać o tym w kolejnych latach umowy – ubezpieczenie wznawiamy co rok – i należy zająć się tym miesiąc przed przed upływem ważności polisy. Nasi doradcy sprawdzą możliwość ubezpieczenia we wszystkich akceptowanych Towarzystwach Ubezpieczeń, żebyś nie przepłacał a polisa była pewnym zabezpieczeniem w niezbędnym zakresie.
Wykup czyli ostatnia opłata leasingowa, która przenosi własność przedmiotu na Leasingobiorcę. Zdarza się że wysokość wykupu nie jest wyszczególniona w kalkulacji leasingu, co może wprowadzić w błąd – bo nie da się policzyć całkowitego kosztu leasingu.
Jest to baza – oprocentowanie – na podstawie którego wyliczana jest kalkulacja leasingu. Najczęściej jest zmienna, rzadziej stała, podawana może być jak 1 M lub 3 M ( jedno lub 3 miesięczna). W przypadku leasingu w złotówkach – jest to Wibor, w przypadku leasingu w Euro – jest to Euribor. Ważne, aby była jak najbardziej aktualna – można ją zawsze sprawdzić na stronie https://www.bankier.pl/mieszkaniowe/stopy-procentowe/wibor
Można sfinansować wiele przydatnych elementów wyposażenia Twojego biura – meble, komputery, oprogramowanie, systemy alarmowe, kamery, ekspresy do kawy – skontaktuj się z nami z pomożemy Ci stworzyć nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń.
W związku z rosnącymi cenami energii leasing stał się popularną metodą zakupu fotowoltaiki na własne potrzeby. Panele słoneczne szybko na siebie zarabiają i nie generują kosztów użytkowania. Standardowo opłata wstępna do leasingu to 20% ceny, istnieje też możliwość obniżenia tej wpłaty. Okres leasingu paneli to 4-6 lat. Po tym czasie leasingobiorca po wpłaceniu raty wykupowej staje się właścicielem instalacji.
Jeśli auto sprzedawane jest przez osobę prywatną ( nie od firmy) nie jest na nie wystawiana faktura Vat 23. Takie auto możemy jak najbardziej sfinansować leasingiem finansowym lub pożyczką leasingową. Leasing operacyjny jest możliwy, ale nie byłby opłacalny, gdyż firma leasingowa musiałaby doliczyć podatek Vat w wysokości 23% do ceny auta.
W przypadku samochodów, transportu ciężkiego lub pewnej grupy przedmiotów możliwy jest leasing zwrotny lub pożyczka leasingowa. Na to czy jest możliwość uzyskania finansowania i w jakiej procedurze ma wpływ wiele czynników ( m.in. wiek przedmiotu, rodzaj przedmiotu, okres w którym przedmiot jest już użytkowany w firmie, cena, okres prowadzenia działalności gospodarczej) Stąd trudno jednoznacznie odpowiedzieć który produkt – leasing czy pożyczka – będzie optymalny. Najlepiej skontaktuj się z naszym doradcą i po krótkiej rozmowie będzie wiadomo co w Twojej sytuacji będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Wypełnij formularz lub zadzwoń do nas 600 030 350
My mamy wiedzę i doświadczenie – Ty masz firmę którą chcesz rozwijać. Nasza rola – dopasować finansowanie do aktualnych potrzeb Twojej firmy, odpowiedzieć na pytania, rozwiać Twoje wątpliwości, oraz służyć pomocą w trakcie spłaty.