Kontakt z doradcą
+48 600 030 450

FAQ.

Leasing operacyjny jest jedną z korzystniejszych cenowo form finansowania – jeśli weźmiemy pod uwagę sumę rat. Natomiast dla pewnej grupy firm – np. posiadających nadpłacony podatek Vat –   korzystniejsza będzie pożyczka lub leasing finansowy. Przy tych formach finansowania będzie można odpisać Vat w momencie zakupu przedmiotu, natomiast w leasingu operacyjnym Vat jest rozłożony na cały okres finansowania.

Jest to uzależnione od rodzaju przedmiotu leasingu, ceny,  wpłaty własnej, okresu prowadzenia działalności i innych czynników. W przypadku samochodów decyzja może być wydana w kilka godzin, w przypadku drogich i bardziej skomplikowanych  maszyn czy urządzeń może to potrwać kilka dni. Ważne jest, aby osoba która procesuje wniosek miała doświadczenie i wiedzę, wówczas dużo łatwiej i szybciej można przejść przez tę procedurę. Skorzystaj z doświadczenia naszych doradców –  zaoszczędzisz czas i zminimalizujesz biurokrację.

Jest taka możliwość, aby uzyskać leasing bez wpłaty własnej, lub z minimalną wpłatą ( np. 1 %). Zatwierdzenie finansowania z minimalną wpłatą jest uzależnione od wielu czynników – wieku przedmiotu, rodzaju przedmiotu, jak długo funkcjonuje firma, terminowości spłat innych zobowiązań. Najlepiej skontaktuj się z nami – sprawdzimy możliwości.

W większości przypadków wybierany jest leasing operacyjny. Są jednak sytuacje, kiedy zdecydowanie lepiej będzie wybrać pożyczkę leasingową. Poniżej pokrótce przedstawiamy argumenty.

Leasing operacyjny wybierz wówczas, gdy:

•  jesteś płatnikiem podatku VAT, a płatność tego podatku wolisz rozłożyć na raty na cały okres trwania umowy leasingu (podatek wliczany jest do opłaty wstępnej oraz do każdej miesięcznej raty)
•  zależy Ci na szybkim „spłaceniu” pojazdu firmowego – środek trwały można zaliczysz w koszty praktycznie w razy szybciej niż przy zakupie za gotówkę
•  chcesz osiągnąć większe korzyści podatkowe,
•  nie chcesz obniżać swojej zdolności kredytowej.

Pożyczkę leasingową rozważ wówczas, gdy:

•  nie jesteś płatnikiem podatku VAT,
•  masz aktualnie nadpłacony podatek Vat i zależy Ci na zaksięgowaniu całego podatku Vat z faktury za pojazd jednorazowo od razu przy zakupie
•  sprzedawca nie wystawia faktury vat ani vat marża na auto
•  chcesz maksymalnie obniżyć ratę – wydłużyć okres finansowania.
•  chcesz mieć możliwość sprzedaży samochodu przed upływem minimalnego okresu umowy leasingu ( 2 lata )

Najważniejszymi czynnikami są: okres leasingu, wysokość wpłaty początkowej oraz wykupu, koszty produktów dodatkowych – np. ubezpieczeń, koszty dodatkowe w trakcie obsługi umowy ( wynikające z tabeli opłat i prowizji).
Zdarza się, że klienci porównują kalkulację z jednej firmy na okres 5 lat przy wpłacie 10% z kalkulacją innej firmy leasingowej na 3 lata przy wpłacie 30%. Nie ma to sensu, ponieważ oczywiste jest, że suma spłat na 3 lata z wyższą wpłatą będzie niższa niż ta druga. Nie oznacza to, ze ta druga firma leasingowa jest droższa. Tylko dla niewielkiej grupy klientów najważniejsza jest najniższa, możliwa suma spłat – wówczas biorą leasing na okres 2 lat z wpłatą 45%. Dla większości klientów ważniejsza jest wysokość wpłaty początkowej, na którą leasingobiorca może sobie pozwolić, wysokość miesięcznej raty którą maksymalnie może płacić. Na kalkulacje trzeba spojrzeć szerzej – na pewno nasi doradcy pomogą Ci dopasować opcję która będzie najbardziej korzystna w Twojej sytuacji.

1. Samochody osobowe o DMC do 3,5t. – możemy użytkować w firmie na 2 sposoby:

  • użytkowane do celów mieszanych ( czyli zarówno do działalności gospodarczej jak i do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą ) wówczas można odliczyć 50% kwoty podatku Vat od rat leasingowych, zakupu części zamiennych, paliw, napraw i innych towarów i usług związanych z eksploatacją pojazdu. Pozostałe, nieodliczone 50% staje się kosztem uzyskania przychodu, pomniejszając podstawę do opodatkowania podatkiem dochodowym PIT lub CIT.
  • użytkowane wyłącznie w działalności gospodarczej – przysługuje pełne odliczenie podatku Vat. Użytkownik pojazdu jest jednak zobowiązany do wykorzystywania auta wyłącznie do prowadzenia działalności oraz do prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu.

2. Auta ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t, naczepy, transport ciężki:

Co do zasady są użytkowane wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej, zatem przysługuje pełne odliczenie podatku Vat naliczonego od zakupu, eksploatacji umów najmu, leasingu itp.

Jest możliwość uzyskania takiego leasingu. Wysokość opłaty wstępnej jest wówczas określona w decyzji leasingowej – i jest uzależniona od przedmiotu leasingu, jego ceny, roku produkcji, a także od leasingobiorcy.

  1. Łączny koszt – suma spłat rat leasingu.

Jest to ważny czynnik, ale nie sugerujmy się tylko i wyłącznie sumą spłat, bo często w ofertach leasingu nie są uwzględnione dodatkowe koszty obsługi umowy, lub koszty ubezpieczeń – które mogą później okazać się dużo droższe niż w konkurencyjnej ofercie i sumarycznie spłacimy znacznie więcej niż wskazywała by na to procentowa suma spłat na ofercie.

  1. Koszt ubezpieczeń.

Każdy przedmiot leasingu musi być ubezpieczony. W razie szkody zabezpieczona jest firma leasingowa która jest jego właścicielem, oraz Ty jako klient – aby nie narażać Twojej firmy na niespodziewane wydatki związane z naprawą przedmiotu lub całkowitą spłatą umowy leasingu. 

Zazwyczaj firmy leasingowe proponują własne ubezpieczenia – ale dopuszczają możliwość ubezpieczenia przedmiotu w większości wiarygodnych Towarzystw Ubezpieczeniowych za zgodą oraz dodatkową opłatą ( te wahają się od 100 do 350 zł) . Warto porównać cenę ubezpieczenia proponowana przez leasing z innymi ofertami ubezpieczeń na rynku – różnice sięgają często nawet kilkudziesięciu procent. Trzeba również pamiętać o tym w kolejnych latach umowy  – ubezpieczenie wznawiamy co rok – i należy zająć się tym miesiąc przed  przed upływem ważności polisy.  Nasi doradcy sprawdzą możliwość ubezpieczenia we wszystkich akceptowanych Towarzystwach Ubezpieczeń, żebyś nie przepłacał a polisa  była pewnym zabezpieczeniem w niezbędnym zakresie.

  1. Wykup

Wykup czyli ostatnia opłata leasingowa, która przenosi własność przedmiotu na Leasingobiorcę. Zdarza się że wysokość wykupu nie jest wyszczególniona w kalkulacji leasingu, co może wprowadzić w błąd – bo nie da się policzyć całkowitego kosztu leasingu.

  1. Wibor/Euribor

Jest to baza  – oprocentowanie – na podstawie którego wyliczana jest kalkulacja leasingu.  Najczęściej jest zmienna, rzadziej stała, podawana może być jak 1 M lub 3 M ( jedno lub 3 miesięczna). W przypadku leasingu w złotówkach – jest to Wibor, w przypadku leasingu w Euro – jest to Euribor. Ważne, aby była jak najbardziej aktualna – można ją zawsze sprawdzić na stronie https://www.bankier.pl/mieszkaniowe/stopy-procentowe/wibor

Można sfinansować wiele przydatnych elementów wyposażenia Twojego biura – meble, komputery, oprogramowanie, systemy alarmowe, kamery, ekspresy do kawy – skontaktuj się z nami z pomożemy Ci stworzyć nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń.

W związku z rosnącymi cenami energii leasing stał się popularną metodą zakupu fotowoltaiki na własne potrzeby. Panele słoneczne szybko na siebie zarabiają i nie generują kosztów użytkowania. Standardowo opłata wstępna do leasingu to 20% ceny, istnieje też możliwość obniżenia tej wpłaty. Okres leasingu paneli to 4-6 lat. Po tym czasie leasingobiorca po wpłaceniu raty wykupowej staje się właścicielem instalacji.

Jeśli auto sprzedawane jest przez osobę prywatną ( nie od firmy) nie jest na nie wystawiana faktura Vat 23. Takie auto możemy jak najbardziej sfinansować leasingiem finansowym lub pożyczką leasingową. Leasing operacyjny jest możliwy, ale nie byłby  opłacalny, gdyż firma leasingowa musiałaby doliczyć podatek Vat w wysokości 23% do ceny auta.

W przypadku samochodów, transportu ciężkiego lub pewnej grupy przedmiotów możliwy jest leasing zwrotny lub pożyczka leasingowa. Na to czy jest możliwość uzyskania finansowania i w jakiej procedurze ma wpływ wiele czynników ( m.in. wiek przedmiotu, rodzaj przedmiotu, okres w którym przedmiot jest już użytkowany w firmie, cena, okres prowadzenia działalności gospodarczej)  Stąd trudno jednoznacznie odpowiedzieć który produkt – leasing czy pożyczka – będzie optymalny. Najlepiej skontaktuj się z naszym doradcą i  po krótkiej rozmowie będzie wiadomo co w Twojej sytuacji będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Napisz do nas – oddzwonimy

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI – ZAPYTAJ O LEASING LUB KREDYT

Wypełnij formularz lub zadzwoń do nas 600 030 350

Czy jest jedno najkorzystniejsze rozwiązanie finansowe, które będzie pasowało wszystkim klientom? Oczywiście, że nie jest to możliwe! Każda firma ma inne potrzeby i możliwości.

My mamy wiedzę i doświadczenie – Ty masz firmę którą chcesz rozwijać. Nasza rola – dopasować finansowanie do aktualnych potrzeb Twojej firmy, odpowiedzieć na pytania, rozwiać Twoje wątpliwości, oraz służyć pomocą w trakcie spłaty.

    Klauzula informacyjna:

    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Financity Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, pod adresem Al. Pokoju 62, 31-564 Kraków, KRS: 0000775938, NIP:
    6751698553, REGON: 382814502

    2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania zawartej z Panem/Panią umowy realizacji usługi oferowanej przez Financity spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa na podstawie art. 6
    ust. 1 pkt ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. W związku z powyższym będą one przekazywane Partnerom i podmiotom Współpracującym z Administratorem, które dokonują sprzedaży produktów finansowych oraz
    ubezpieczeniowych dla Klienta, gdyż jest to niezbędne dla realizacji usługi. Administrator jest zobowiązany do zapewnienia pełnej ochrony przekazanych mu danych osobowych, w szczególności zabezpiecza dane osobowe
    przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

    3. podanie przez Pana/Panią danych osobowych o których mowa w punkcie 2 jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji usługi oferowanej przez Administratora. Niepodanie przez Pana/Panią danych osobowych uniemożliwi
    zawarcie umowy o sprzedaż produktów finansowych oraz ubezpieczeniowych.

    4. Pani/Pana dane osobowe za Pani/Pana zgodą, będą przetwarzane przez Administratora potrzeb marketingu usług przez niego oferowanych. Podanie danych o których mowa w niniejszym punkcie jest dobrowolne i nie jest
    warunkiem zawarcia umowy lub wymogiem ustawowym albo umownym.

    5. Pani/Pana dane osobowe, mogą być udostępniane następującym odbiorcom danych: osobom upoważnionym przez Administratora, pracownikom i współpracownikom Administratora podmiotom przetwarzającym oraz innym odbiorcom
    danych np. kurierom, bankom, ubezpieczycielom, towarzystwom leasingowym itp., jeśli będzie to niezbędne do celu przetwarzania.

    6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO. Okres przetwarzania danych
    przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usług oferowanych przez Administratora lub zrealizowania umowy sprzedaży
    produktów finansowych lub ubezpieczeniowych, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest
    uzasadniony interes Administratora. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym
    okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

    7. posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w
    dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

    8. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do PUODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016
    r.

    9. usunięcie danych ze zbioru nastąpi przez wysłanie przez Pana/Panią stosownej prośby w formie maila o tytule 'Dane osobowe' na adres mailowy Administratora: info@financity.pl